zaterdag 9 november 2013

Scharlaken pompelmoes

Vorige week hebben we een project gedaan over voeding. We hebben ook een film gekeken over de Scharlaken Pompelmoes.
We hebben slogans geschreven.
We hebben geleerd dat het eten niet eerlijk verdeeld is. Sommige mensen hebben teveel eten, anderen te weinig.

Super veel mensen sterven van de honger.


Iyan.


------------------------------------------

Onze projectweek was heel leuk!
We hebben veel gelerd over voeding. Vooral dat de verdeling van voedsel niet eerlijk verloopt.
Er is een nieuwe actie van 11-11-11, de slogan van die actie is 'Ik kook van woede'. Onze aarde wordt ook vervuild door CO2. Een gevaarlijk gas voor de aarde.
Het is verschrikkelijk dat er kinderen ziek worden van de honger.
Ik heb veel van dit project geleerd!

Filiz

-------------------------------------------

Vorige week hadden we project-week, het ging over voeding.
We hebben geleerd dat ze in warme landen boontjes kweken maar die hebben veel water nodig, maar dan hebben de boeren zelf geen water meer! Eerlijk gezegd, ik vind dat verschrikkelijk.
De vrachtwagens en boten die de boontjes naar hier brengen zijn gevaarlijk voor het milieu.
Op het einde van de week maakten we posters rond de actie 'Ik kook van woede'.

Kaya-Sem

-------------------------------------------

Dit is een veslag over de verdeling van het eten op de wereld.

We leerden over de verdeling van het eten. Ik kook van woede probeert ze te helpen.
Ze willen dat er een eerlijke verdeling is.

Ik vond het project heel leuk.

Lennert.

-----------------------------------------


Geen opmerkingen:

Een reactie posten